25 Mayıs 2020 Pazartesi

KARDELEN TATLISI




KARDELEN TATLISI


Malzemeler:

4 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 poşet vanilya
2 su bardağı un
1 poşet kabartma tozu

Şerbeti için gerekli malzemeler:

4 su bardağı toz şeker
5 su bardağı su
1 yemek kaşığı limon suyu
1 su bardağı soğuk su

Üstü için gerekli malzemeler:

200 ml soğuk süt
1 poşet krem şanti

Su bardağı ölçüsü 200 ml

Yapılışı:

Eski,basit ve az malzemeli bir tarif vermek istiyorum.Ben yediğimde çok beğenmiştim ve yapan arkadaşım tarifi kendi yazmıştı.Denemek istediğimde tarifte çok az un ve çok fazla su miktarı olduğunu gördüm.Ama yinede pişirdim çok beğenerek tüketeceğinize eminim.Öncelikle şerbeti hazırlıyoruz.Toz şeker,su ve limon suyu karıştırılır on dakika kaynatılarak ılınmaya bırakılır.Yumurtalar mikser ile çırpılmaya başlanır vanilya ve toz şeker eklenerek 3-4 dakika krem renk alana kadar köpürtülür.Un ve kabartma tozu elenerek ilave edilir çok kısa karıştırılarak yağlanmış 22x30 cm ebatlarındaki kalıba dökülür. Hamurun üstü düzleştirilir.180 derecede ısıtılmış fırında 25- 30 dakika arası pişirilir.Fırından çıkan kekin üstüne hemen 1 su bardağı soğuk su eşit şekilde dökülür.İki-üç dakika sonra ılık şerbet keke eklenerek tamamen soğumaya bırakılır.Soğuk süt ve kremşanti mikser ile çırpılır ve soğumuş kekin üstüne düz bir şekilde yayılır.Bir kaç saat buz dolabında soğutulur, dilimlenir arzuya göre süslenerek servis edilir.Afiyet olsun:)