23 Ocak 2022 Pazar

BOŞNAK BÖREĞİ





 BOŞNAK BÖREĞİ


Malzemeler:

5 su bardağı un kaliteli baklavalık un kullanılırsa daha güzel açılır

2 su bardağı +yarım su bardağına yakın su

Tuz

Su bardağı ölçüsü 200 ml


İç malzemesi:

Kıymalı ve patatesli harç

350 gr kıyma

2 adet kuru soğan

Tuz.karabiber

Ay çiçek yağı

Ay çiçek yağında kuru soğanlar kavrulur,kıyma eklenir.Kıymada kavrulunca tuz ve karabiber ilave edilir.


Açmak için

3 yemek kaşığı tereyağı

1 çay bardağı ay çiçek yağı

Tereyağı eritilir sıvı yağ eklenir.


Yapılışı:

Unun içine tuz konulur su ilave edilerek hamur yoğurulur.Çok sert olmayan hafif yumuşak bir hamur yoğurulur.hamur 7 eşit parçaya bölünür.Sofra bezinde açan 6 parçayada bölebilir ben masada yaptığım için bir beze masayı kaplıyor.Bir küçük tepsinin alt kısmı yağlanır ve her beze servis tabağı büyüklüğünde açılarak üstü yağlanır.Bütün bezeler aynı şekilde açılır yağlanır.Tepsinin üstü streçle sıkıca kapatılır en az 300 dakika bekletilir.Ne kadar beklerse yufkalar daha kolay açılır.Masa hafif yağlanır bir beze konularak çekiştirilerek açılır.Yufkanın kenarları parmak ucuyla bastırılarak inceltilir ben hiç koparıp çıkartmadım.Yufkanın uç kısmına harç konularak kenarlarda ortaya doğru çok sıkı olmadan sarılır.Yufkanın ortası artı şeklinde kesilir ve büyük bir halka oluşturulur.hamurun uç kısmı kesilir ve tepsiye yuvarlatarak yerleştirilir.Üstüne yağ karışımında sürülür 200 derecede ısıtılmış fırında nar gibi kızarana kadar pişirilir.Ben 4 beze kıymalı 3 beze patatesli hazırladım