26 Ağustos 2019 Pazartesi

MÜRDÜM ERİKLİ TURTA






MÜRDÜM ERİKLİ TURTA

Malzemeler:

Tart hamuru için gerekli malzemeler:

80 gr tereyağı oda ısında bekletilmiş
1 adet yumurta
70 gr toz şeker
200-210 gr un
1 tatlım kaşığı kabartma tozu

Üstü için gerekli malzemeler:

130 gr un
80 gr toz şeker
80 gr tereyağı oda ısında bekletilmiş
1 çay kaşığı tarçın

600 gr mürdüm eriği
2 yemek kaşığı toz şeker

Yapılışı:

Mürdüm erikleri yıkanır kurutulur ve dikine dörde bölünür.Turta hamuru için tereyağı ve toz şeker çırpılır yumurta eklenir.Un,kabartma tozu eklenerek hamur oluşturulur.Yumurtanın büyüklüğüne göre un miktarı değişebilir ama yumuşak ele yapışmayan bir hamur olmalıdır.26 cm çapında kek kalıbı yağlanır alt kısmına pişirme kağıdı konulur.Hamurda parçalar alınır kek kalıbının tabanı ve kenarları hamurla kaplanır.Mürdüm eriklerini kabuk kısımları alta gelecek şekilde dizilir ve iki yemek kaşığı toz şeker eriklere serpilir.İkinci hamur yani kırıntı hazırlamak için tereyağı,toz şeker mikser ile çırpılır.Un ve tarçın konularak çırpmaya devam edilir.Hamur hafif topaklanınca hazırdır ve eriklerin üzerine yayılır.Fırın 180 derecede ısıtılır ve sıcak fırında turta 40-45 dakika arası pişirilir.Afiyet olsun:)